ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΗ ΔΡΑΙΖΙΝΑ
ΤΜΗΜΑ ΜΕΤΑΛΛΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΟΣΕΎψος (m):3.00 Διάμετρος (m):0.00 Πλάτος(m):1.50 Βάρος (Kgr)0.00 Αναλυτικές διαστάσεις:
Μήκος (m):3.00 ΜΕΤΑΛΛΟ ΑΝΟΞΕΙΔΩΤΟ, ΜΠΡΟΥΝΤΖΟΣ, ΞΥΛΟ, ΣΙΔΗΡΟΣ
Χειροκίνητο όχημα που κινούνταν σε σιδηροδρομικές γραμμές. Στους ελληνικούς σιδηροδρόμους χρησιμοποιήθηκε στην περίοδο 1900-1950 σε μικρές διαδρομές, για την επιθεώρηση γραμμών και την μετακίνηση συνεργείων επισκευών.
Χειροκίνητο όχημα που κινείται πάνω σε σιδηροδρομικές γραμμές. Η κίνηση παράγεται με τη βοήθεια μοχλών.
Η πρώτη δραιζίνα κατασκευάστηκε από τον βαρόνο Von Drais (εφευρέτης και του ποδηλάτου), του οποίου πήρε και το γαλλικό της όνομα (draisine). Από τους ελληνικούς σιδηροδρόμους χρησιμοποιήθηκε κυρίως κατά την περίοδο 1900-1950. Στην πορεία εξέλιξής της μετατράπηκε από χειροκίνητη σε βενζινοκίνητη με μηχανισμό ανάλογο του αυτοκινήτου. Χρησιμοποιήθηκε από τις εταιρείες σιδηροδρόμων για την επιθεώρηση γραμμών και τη μετακίνηση συνεργείων επισκευών σε μικρές αποστάσεις
Τύπου βραχιονίου αιώρας (βλέπε και ΨΦ 351_1.jpg)