Φωτογραφική Μηχανή NIKON F2S
NIKONΎψος (m):0.18 Διάμετρος (m):0.00 Πλάτος(m):0.11 Βάρος (Kgr)0.00 Αναλυτικές διαστάσεις:
Μήκος (m):0.15 NIKON, MD-2 419480, MADE IN JAPAN, 7571128
Του διάσημου βρετανού φωτογράφου αθλητικών Ed Lacey. Φακός Nikkor 50 mm, f 1.4, EE Aperture Control, MD2 Motordrive & Battery Pack
2015 εξ τεκ: Με βάση το σώμα της F2 “φορούσε” το πρίσμα DP-2 με ενσωματωμένο φωτόμετρο. Έπαιρνε φακούς F mount και φιλμ τύπου 135.
Η Nikon F2S είναι το σώμα της F2 με πεντάπρισμα (κεφαλή) DP-2. H F2 είναι η κορυφαία επαγγελματική φωτογραφική SLR μηχανή 35 mm. Η F2 κατασκευάστηκε από το 1971 έως το 1980. Το ανθεκτικό μεταλλικό ανθεκτικό σώμα, η δυνατότητα αλλαγής φακών και πρισμάτων (κεφαλών), το ευαίσθητο φωτόμετρο και το μεγάλο εύρος ταχυτήτων σε συνδυασμό με το μοτέρ αυτόματης προώθησης του φιλμ ήταν τα χαρακτηριστικά που την καθιέρωσαν. Όλα της τα μέρη ήταν μεταλλικά με μηχανικά εξαρτήματα (δαχτυλίδια, ελατήρια, κλπ) και όλες οι ρυθμίσεις (εστίαση, επιλογή ταχύτητας, διαφράγματος κλπ) γινόταν χειροκίνητα. Με το πεντάπρισμα/κεφαλή DP-2 δηλαδή η F2S, εμφανίστηκε το 1974 αντικαθιστώντας την πολύ επιτυχημένη F1. Διατήρησε τα περισσότερα χαρακτηριστικά της προκατόχου της αλλά είχε και πολλές βελτιώσεις: γρηγορότερο φωτοφράκτη (ταχύτητα 1/2000 sec), βελτιωμένη πλάτη για ευκολότερη τοποθέτηση φιλμ, δυνατότητα αλλαγής της κεφαλής/πενταπρίσματος, μεγαλύτερο καθρέπτη πίσω από τον φακό, καλύτερο εργονομικό σχεδιασμό, δυνατότητα φόρτωσης φιλμ 250 λήψεων και αποσπώμενο μοτέρ –στην F1 να γίνει κατάλληλη τροποποίηση για την τοποθέτηση του. Αναλυτικότερα: Είναι μία SLR (single lens reflex) -όπως και η F1- δηλαδή το καδράρισμα, η εστίαση και η φωτομέτρηση γίνονται μέσα από τον ίδιο φακό που θα χρησιμοποιηθεί για τη λήψη της εικόνας. Με άλλα λόγια καταγράφεται αυτό ακριβώς που βλέπει ο φωτογράφος. Για να συμβεί αυτό χρησιμοποιείται καθρέπτης (ακριβώς στη θέση λήψης της εικόνας) ένα πολύπλοκο πρίσμα –γνωστό ως πεντάπρισμα- για να οδηγηθεί το φως από τον φακό στο μάτι του φωτογράφου -στο προσοφθάλμιο φακό. Τη στιγμή της λήψης, ο καθρέφτης μετακινείται, ο φωτοφράκτης ανοίγει (για όσο χρόνο καθορίζεται από την ταχύτητα που έχει επιλεγεί) και το φως που συνθέτει την εικόνα καταγράφεται στο φιλμ. Έχει τη δυνατότητα αλλαγής φακού και μπορούσε να δεχθεί όλους τους φακούς με στόμιο μπαγιονέτ (Nikon F bayonet mount). Μάλιστα το “F” της συγκεκριμένης σειράς μηχανών οφείλεται στο είδος «κουμπώματος» των φακών - ήταν το αρχικό του ονόματος του κ. Fuketa, που το σχεδίασε. Ο φακός είναι ο συνηθισμένος για την F2, ο Nikkor –S auto 1:1.4 50mm. Nikkor ήταν η επωνυμία των φακών που κατασκεύαζε η Nikon, που το επίσημο –και αρχικό της όνομα- ήταν Nippon Kogaku. Το γράμμα S στο όνομα του φακού είναι από τη λέξη –sept καθώς έχει 7 στοιχεία φακών. Πρωτοεμφανίστηκε το 1976, αν και η Nikon ήταν η πρώτη που κατασκεύασε φακό 50mm με 1:1,4 (πολύ φωτεινό) το 1950. Το auto σημαίνει ότι το διάφραγμα είναι αυτόματο δλδ παραμένει συνεχώς στο άνοιγμα 1,4 και μόνο όταν πατιέται το κουμπί για τη λήψη της φωτογραφίας (και για τη φωτομέτρηση) επανέρχεται στην τιμή που έχει επιλέξει ο φωτογράφος. Από το 1974 οι φακοί έχουν επίστρωση multicoated για την διόρθωση οπτικών σφαλμάτων. Όλα τα δαχτυλίδια είναι μεταλλικά. Ο συγκεκριμένος φακός έχει S/n 406525. Στο σύστημα σκόπευσης δημιουργείται το «σπασμένο είδωλο» για την ακριβέστερη εστίαση. Φέρει το πεντάπρισμα (Photomic S Finder) DP-2 που κατασκευαζόταν από το 1973 έως το 1976. Για τη φωτομέτρηση χρησιμοποιεί θειούχο κάδμιο CdS (αντί του σεληνίου) ως αντιστάτη που εξαρτάται από το φως. Η ένδειξη για τη ρύθμιση γίνεται μέσω δύο LED – είναι πρώτη φορά που έχει αντικατασταθεί η βελόνα με τα led. Το ένα αντιστοιχεί σε υπερφωτισμό ενώ το άλλο σε υποφωτισμό. Όταν ανάβουν και τα δύο, έχει γίνει η σωστή ρύθμιση. Οι ενδείξεις φαίνονται και εξωτερικά –κοιτώντας την μηχανή από πάνω- και κοιτώντας μέσα από το φακό. Στη δεύτερη περίπτωση αναγράφονται και οι τιμές της ταχύτητας και του διαφράγματος. Η ευαισθησία του DP-2 είναι πολύ υψηλότερη από το προηγούμενο (DP-1), μετρά στην περιοχή EV -2 ως EV 17 (για φιλμ 100 ASA). Είναι το μόνο τμήμα της μηχανής που απαιτεί μπαταρία για τη λειτουργία του (εκτός του ηλεκτρικού μοτέρ) Motor Drive MD-2. Όπως συμβαίνει στα προηγούμενα μοντέλα, το DP-2 συνδέεται με τον επιλογέα ταχυτήτων και διαφράγματος και υπάρχει η δυνατότητα προτεραιότητας ταχύτητας και προτεραιότητας διαφράγματος. Motor Drive MD-2: Το ηλεκτρικό μοτέρ MD-2 «τυλίγει» αυτόματα το φιλμ και ταυτόχρονα επαναφέρει το κλείστρο, αμέσως μετά τη λήψη μιας φωτογραφίας (μόλις αφεθεί το πλήκτρο φωτογράφησης) ώστε η μηχανή να είναι έτοιμη για τη λήψη της επόμενης. Όμως δεν τυλίγει απλά το φιλμ. Έχει τη δυνατότητα αυτόματης λήψης φωτογραφιών έως 5 φωτογραφιών το δευτερόλεπτο. Η λήψη φωτογραφιών μπορεί να γίνει και με τηλεχειρισμό με καλώδιο ή και ασύρματα. Η ταχύτητα τυλίγματος του φιλμ είναι επίσης εντυπωσιακή: Για φιλμ 36 λήψεων η επαναφορά στο αρχικό καρούλι διαρκεί περίπου 7 δευτερόλεπτα. Μετά το σύστημα φακών και φλας , το ηλεκτρικό μοτέρ ήταν το πιο σημαντικό εργαλείο για τον επαγγελματία φωτογράφο –ειδικά στη φωτογράφιση αθλητικών γεγονότων ή ειδήσεων. Battery pack Nikon MB-1. Το battery pack τροφοδοτεί με ρεύμα το ηλεκτρικό μοτέρ τυλίγματος του φιλμ. Παίρνει 2 θήκες για 2 μπαταρίες τύπου MN-1 ή τύπου MS-1 ή για 10 μπαταρίες τύπου ΑΑ. Η F2S ήταν το σώμα της F2 με το πρίσμα DP2. Η F2 θεωρούνταν ως η καλύτερη επαγγελματική μηχανή της εποχής εκείνης. Εξαιρετικά καλής κατασκευής και με μεγάλη ανθεκτικότητα, ήταν ο διάδοχος της Nikon F. Χαρακτηριστικό της μεταξύ άλλων η δυνατότητα να αλλάζει πρίσματα (κεφαλές). Η F2 κατασκευάστηκε απο το 1971 έως το 1980. Το πρίσμα DP2 από το 1973 μέχρι το 1976.
Φακός NIKOR-S, Auto, 50mm, f=1:1.4, NIPPON KOGAKU, JAPAN, no 406525. Extras : EE aperture control, MD2 Motordrive & Batery Pack.