Αυτοκίνητο Trojan

LEYLAND MOTORS CO
00001
Ύψος (m):1.85 Διάμετρος (m):0.00 Πλάτος(m):1.42 Βάρος (Kgr)0.00 Αναλυτικές διαστάσεις:
Μήκος (m):3.30
ΜΕΤΑΛΛΟ, ΓΥΑΛΙ, ΞΥΛΟ Leyland Motors Ltd,  for renewals & service apply to nearest leyland or trojan agent quoting Car No 3385
TROJAN BP
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ 01-01-1912

Σχεδιασμένο από τον Leslie Hounsfield, κατασκευάστηκε από την Leyland την περίοδο 1923 - 29 σε 15.000 αντίτυπα. Είχε δίχρονο, τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων, τοποθετημένο κάτω από τις θέσεις των επιβατών. Στην πραγματικότητα, οι τέσσερις κύλινδροι ήταν δύο διπλοί, με κοινό θάλαμο καύσης και κοινό αναφλεκτήρα για το κάθε ζεύγος.

Οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται με πεντάλ απεμπλοκής και μοχλό αλλαγής (λεβιέ). Διαθέτει μοχλό εκκίνησης που στην αρχή της διαδρομής ενεργοποιεί σύστημα ανάφλεξης, ενώ σε κάποιο σημείο εμπλέκεται καστάνια και ξεκινά η χειροκίνητη περιστροφή της μηχανής.

Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε από τον Leslie Hounsfield με σκοπό την παραγωγή ενός φθηνού, άνετου και αξιόπιστου μηχανοκίνητου, αγνοώντας την εμφάνιση και την απόδοση. Πρωτότυπα του αυτοκινήτου άρχισαν να κατασκευάζονται στη Μεγάλη Βρετανία από το 1910. Το 1923 και μετά από πολλές δοκιμές (το 1921 κατασκευάστηκαν δοκιμαστικά 6 αυτοκίνητα) η Leyland Motors ανέλαβε την παραγωγή του έως το 1929. Σ" αυτό το διάστημα κατασκευάστηκαν μόνο 15.000 αυτοκίνητα για τους λίγους αλλά φανατικούς φίλους του, τους αποκαλούμενους ¨trojanist¨. Προτιμήθηκε περισσότερο σαν ελαφρύ φορτηγάκι από οργανισμούς και εταιρίες. Διάσημοι κάτοχοι τέτοιων αυτοκινήτων ήταν η Βρετανική Πολεμική Αεροπορία (RAF) η Brook Bond Tea, η Βρετανική Υπηρεσία Τηλεφώνων και Ταχυδρομίων κ.α. Εξ" αιτίας του ιδιότροπου σχεδιασμού του παρουσίαζε βλάβες ασυνήθιστες για την εποχή του, σε βαθμό που τα συνεργεία αναρτούσαν πινακίδες ¨ΟΧΙ TROJAN¨. Η παραγωγή του συνεχίστηκε με μειωμένο ρυθμό έως το 1937.
2018/11/30 - Σύμφωνα με τον κ Roger Armstrong, ιδιοκτήτη Trojan και μέλος της "Trojan Owner's Club" της Μεγάλης Βρετανίας, "το αυτοκίνητο της συλλογής του Νόησις είναι ένα από 8 που έχουν "επιβιώσει" του αρχικού σχεδιασμού με το απλό παρμπρίζ. Τον Σεπτέμβριο του 1924 το μοντέλο επανασχεδιάστηκε. Το συγκεκριμένο πρέπει να κατασκευάστηκε τον Ιούλιο του 1924." 

Δίχρονος δικύλινδρος κινητήρας χωρίς διαφορικό (μετάδοση της κίνησης με αλυσίδα στον άξονα των πίσω τροχών). Κυβισμός 1,5 λίτρα. Λίπανση της μηχανής με λιπαντικό πετρελαϊκής προέλευσης. Επίπεδη καμπύλη ισχύος μηχανής, με απόδοση 11 περίπου ίππων από τις 150 έως τις 1.200 στρ/λεπτό. Κιβώτιο ταχυτήτων με όπισθεν και δύο ταχύτητες κίνησης. Μεγάλη, για τα δεδομένα της τότε εποχής, διάρκεια ζωής της μηχανής (160.000 χιλιόμετρα) χωρίς την ανάγκη ¨ξεκαπνίσματος¨. Μεγάλη αντοχή της αλυσίδας (αντικατάσταση κάθε 32.000 χιλιόμετρα). Μέγιστη ταχύτητα 51 χιλιόμετρα/ώρα.