Αυτοκίνητο FSO WARSAWA

FSO
02146
Ύψος (m):0.00 Διάμετρος (m):0.00 Πλάτος(m):0.00 Βάρος (Kgr)0.00 Αναλυτικές διαστάσεις:
Μήκος (m):0.00
Μεταφορές - Επίγειες Μεταφορές - Αυτοκίνητο WARSAWA Αυτοκίνητο
Πολωνία 22-11-2001

Αριθμός πλαισίου 68264, Αριθμός κινητήρα 21417829

Το εργοστάσιο της FSO (Fabryka Samochodow Osobowych) ιδρύθηκε από την Πολωνική κυβέρνηση, στην ανατολική όχθη του ποταμού Βιστουλα, έξω από τη Βαρσοβία, προκειμένου να παράγει επιβατικά αυτοκίνητα για τις μεταπολεμικές ανάγκες της χώρας. Το πρώτο αυτοκίνητο κύλησε από τη γραμμή παραγωγής το μεσημέρι της 6ης Νοεμβρίου 1951 και στην πραγματικότητα ήταν παραλλαγή του ήδη γνωστού σοβιετικού "Μ-20" Pobieda της GAZ, με πολλά εξαρτήματα να προέρχονται από τη Σοβιετική Ένωση. Το εργοστάσιο είχε δυνατότητα παραγωγής 25.000 μονάδων το χρόνο, χωρίς όμως να μπορέσει να φτάσει ποτέ αυτό το όριο. Ένας από τους λόγους ήταν το γεγονός ότι, μπορεί το "Μ-20" να ήταν αξιόπιστο, κατασκευαστικά όμως ήταν ιδιαίτερα "σπάταλο", τόσο σε ανάγκες υλικών, όσο και σε εργατοώρες, ενώ το βάρος του σε σχέση με την ιπποδύναμη του, το καθιστούσαν "σπάταλο" και στην κατανάλωση. Με συνεχείς βελτιώσεις, αλλά και την (από το 1956) σταδιακή παραγωγή όλων των εξαρτημάτων από Πολωνούς κατασκευαστές, στα τέλη της δεκαετίας του '60, η ετήσια παραγωγή του εργοστασίου έφτασε τα 18.000 αυτοκίνητα. Ήδη όμως από το 1953 είχε ξεκινήσει ο σχεδιασμός και ενός αποκλειστικά Πολωνικού αυτοκινήτου, του 2-χρονου Syrena, που βγήκε σε παραγωγή το 1957, ενώ από το 1960 το "Μ-20" εξελίχθηκε στο "201" και δύο χρόνια αργότερα, η αύξηση της ισχύος του 4-κύλινδρου κινητήρα των 2.1 λίτρων, από 53 ίππους στις 3.600 στρ/λεπτό, σε 70 ίππους στις 4.000 στρ/λεπτό, έδωσε το μοντέλο "202". Το 1964 ακολούθησε η παραγωγή της έκδοσης sedan, με την ονομασία "223", αλλά και του station μοντέλου "224", μαζί με μια ποικιλία παραλλαγών σε ασθενοφόρα, taxi και pick-up. Μια προσπάθεια πλήρους εκσυγχρονισμού του αυτοκινήτου έμεινε στο στάδιο του ενός και μόνου πρωτότυπου, με τον κωδικό "210", αφού στο μεταξύ είχε υπογραφεί η συμφωνία με την Fiat, για την κατασκευή από την FSO του μοντέλου "125p". Τελικά, η παραγωγή του Warszawa συνεχίστηκε μέχρι το 1973, ουσιαστικά για εσωτερική κατανάλωση και έκλεισε τον κύκλο του έχοντας βγει από το εργοστάσιο 254.421 μονάδες.