Royal typewriter
FRISTER & ROSSMANNΎψος (m):0.17 Διάμετρος (m):0.00 Πλάτος(m):0.35 Βάρος (Kgr)0.00 Αναλυτικές διαστάσεις:
Μήκος (m):0.38 ΛΑΣΤΙΧΟ, ΜΕΤΑΛΛΟ ΓΑΛΒΑΝΙΖΕ, ΠΛΑΣΤΙΚΟ, ΣΙΔΗΡΟΣ ACTIENGESELLSCHAFT VORMALS FRISTER & ROSSMANN, BERLIN
Black colour, Greek keyboard.
Η εταιρεία Royal ιδρύθηκε το 1904 στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης από τον Edward B. Hess και τον Lewis C. Myers. Είχαν περάσει ήδη 3 χρόνια από την κατοχύρωση της πρώτης ευρεσιτεχνίας τους (1901) σχετικά με μία γραφομηχανή, ορατής γραφής με πολλές καινοτομίες, την οποία παρουσίασαν στον επενδυτή Thomas Fortune Ryan που δέχθηκε να ενισχύσει οικονομικά το εγχείρημα. Τον Μάιο του 1906 κυκλοφόρησε η πρώτη Royal Standard γνωστή ως flatbed, εξαιτίας της μορφής του πληκτρολογίου της: ήταν αρκετά επιμηκυμένο ενώ κάθε σειρά πλήκτρων είχε τοποθετηθεί κλιμακωτά σε σχέση με την προηγούμενη. Στην πλαϊνή της όψη οι διαδοχικές σειρές σχηματίζουν σκαλοπάτια. Το συνολικό του ύψος του πληκτρολογίου είναι μικρό σε σχέση με τις άλλες μηχανές της ίδιας περιόδου, ώστε να θεωρείται «φορητή». Το 1911 κυκλοφόρησε η Royal 5, χωρίς μεγάλες αλλαγές. Τα μοντέλα 2,3 και 4 ήταν ουσιαστικά η πρώτη με διαφορετικού μεγέθους κύλινδρο χαρτιού. Το ίδιο συνέβη για τα μοντέλα 6,7,8 και 9. Μέχρι το 1923 ο Hess κατοχύρωσε 140 ευρεσιτεχνίες για την βελτίωση της μηχανής.
Το 1900 η Frister & Rossmann, μία Γερμανική εταιρεία κατασκευής ραπτομηχανών, στρέφεται και στην κατασκευή γραφομηχανών. Πρώτα κατασκευάζει την Calligraph, μετά από συμφωνία με την αντίστοιχη Αμερικάνικη εταιρεία, και γύρω στο 1910 συνεργάζεται με την Royal για την κατασκευή των γραφομηχανών της. Η συνεργασία τερματίζεται το 1914 λόγω του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η συγκεκριμένη της συλλογής του Νόησις φαίνεται να είναι η Royal Standard (η Νο 1) που όμως κατασκευάστηκε στην Γερμανική εταιρεία.
Η γραφομηχανή εφευρέθηκε το 1867 από τον Αμερικανό Christofer Lathan Scholes. Tην εκμετάλλευση της εφεύρεσής του ανέλαβε το 1873 η εταιρεία όπλων Remington. Το 1878 η Remington κυκλοφόρησε το model 2 με επιλογέα κεφαλαίας και πεζής γραφής. Το 1890 ο John N. Williams έλυσε το πρόβλημα της ορατής δακτυλογράφησης με τη διάταξη των στελεχών σε μορφή κυκλικού τομέα μπροστά στο φορείο.