Γυροσκοπική Πυξίδα

BROWN LTD
00722
Ύψος (m):1.15 Διάμετρος (m):0.60 Πλάτος(m):0.00 Βάρος (Kgr)0.00 Αναλυτικές διαστάσεις:
Μήκος (m):0.00
ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ, ΑΤΣΑΛΙ, ΓΥΑΛΙ, ΜΕΤΑΛΛΟ ΑΝΟΞΕΙΔΩΤΟ, ΜΠΡΟΥΝΤΖΟΣ, ΠΛΑΣΤΙΚΟ, ΧΑΛΚΟΣ Βλέπε ΨΦ 722_2.jpg
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ - ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ A1 MK II Αντικείμενα Ναυσιπλοΐας
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ

Όργανο για τον προσδιορισμό της πορείας του πλοίου. Η λειτουργία της βασίζεται στις ιδιότητες του οριζόντια προσανατολισμένου γυροσκοπίου. Σε αντίθεση με την μαγνητική πυξίδα (βλ. Τ.Μ.Θ. 00719) δεν υπόκειται σε σφάλματα από την ύπαρξη στο πλοίο σιδερένιων όγκων και μαγνητικών πεδίων.

ΑΡΧΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ Η λειτουργίας της βασίζεται στην ιδιότητα του γυροσκοπίου να διατηρεί τον άξονά του σταθερό στο χώρο. Η καρδιά της γυροσκοπικής πυξίδας είναι το ¨ελεύθερο γυροσκόπιο¨ δηλαδή βαρύς μεταλλικός τροχός με άξονα που έχει τρεις βαθμούς ελευθερίας. Όταν με τη βοήθεια ηλεκτρικού ρεύματος το γυροσκόπιο αποκτήσει τις κανονικές του στροφές (από 9.000 στροφές/sec έως 22.000 στροφές/sec) ο άξονάς του τάσσεται παράλληλος προς τον άξονα περιστροφής της γης. Με κατάλληλο σύστημα ο άξονας οριζοντιώνεται, οπότε παρακολουθεί το μεσημβρινό του τόπου (δείχνει την κατεύθυνση Βορρά - Νότου). Δεν υπόκειται σε σφάλματα, όπως η μαγνητική πυξίδα, από την ύπαρξη σιδερένιων όγκων και μαγνητικών πεδίων, γι' αυτό και δεν απαιτεί γνώση των μεγεθών της μαγνητικής σύγκλισης. Τα σφάλματα προκαλούνται κατά τις επιταχύνσεις, ταλαντεύσεις και μεταβολές της πορείας του πλοίου αντισταθμίζονται από διορθωτές. Μειονέκτημα αποτελεί η μείωση της ικανότητάς της στα πολικά πλάτη.

Σερβομηχανισμοί επί συστήματος καντράν, ηλεκτρικό μοτέρ.