Αυτοκίνητο Fiat Panda

FIAT
02938
Ύψος (m):0.00 Διάμετρος (m):0.00 Πλάτος(m):0.00 Βάρος (Kgr)0.00 Αναλυτικές διαστάσεις:
Μήκος (m):0.00
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ - ΕΠΙΓΕΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ - ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Αυτοκίνητο

Έχοντας δημιουργήσει τα αυτοκίνητα που έβαλαν την Ιταλία στους τροχούς, πριν και μετά τον Β' Παγκ. Πόλεμο, η Fiat απεφάσισε, στα μέσα της δεκαετίας του '70, να αναθέσει σε εξωτερικό συνεργάτη το σχεδιασμό ενός σύγχρονου, μικρών διαστάσεων αυτοκινήτου, με την κωδική ονομασία "Tipo Zero". O εξωτερικός συνεργάτης επρόκειτο να είναι η Italdesign και ουσιαστικά ο Giorgetto Giugaro, που πρότεινε το νέο "126" (αφού αυτό θα ήταν το αυτοκίνητο που θα αντικαθιστούσε) να έχει πιό ευρωπαϊκό χαρακτήρα από τον προκάτοχο του και με το ίδιο κόστος, να προσφέρει καλύτερες ανέσεις και να είναι πιο λειτουργικό. Με άλλα λόγια, το "Tipo Zero" θα έπρεπε να σημάνει την επιστροφή της Fiat στην κορυφή της κατηγορίας των φθηνών, αλλά ιδιαίτερα πολυχρηστικών αυτοκινήτων. Τα πρώτα σχέδια ήταν έτοιμα το καλοκαίρι του 1976 και μέχρι το Σεπτέμβριο του 1977 ήταν έτοιμο και το πρώτο λειτουργικό πρωτότυπο, που σύμφωνα με την επιθυμία της Fiat θα μπορούσε να δεχτεί διάφορους κινητήρες του εργοστασίου. Με μήκος μόλις 3.38μ και αποκλειστικά 3-θυρο, το αυτοκίνητο ήταν ιδιαίτερα ευρύχωρο, ενώ η απλότητα των καθισμάτων βοηθούσε σε μια ποικιλία συνδυασμών διαμόρφωσης του εσωτερικού χώρου. Παρουσιάστηκε επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1980, με τον αερόψυκτο, 2-κύλινδρο κινητήρα των 652 κ.ε. που χρησιμοποιούσε και το "126", για να συμπληρωθεί η γκάμα στα χρόνια που ακολούθησαν με μια σειρά βενζινοκινητήρων της Fiat, στα 769, 843, 903, 999 και 1108 κ.ε. και έναν πετρελαιοκινητήρα στα 1301 κ.ε., ενώ κυκλοφόρησε και σε εκδόσεις 4x4, σε συνεργασία με την Αυστριακή Steyer-Puch. Έμεινε σε παραγωγή μέχρι το 2003, παραχωρώντας τη θέση του στο πιο σύγχρονο και 5-θυρο, πλέον, νέο Panda, έχοντας ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 4,5 εκατομμύρια μονάδες.